تاثیر مواد اولیه رنگ سازی بر محصول

تاثیر مواد اولیه رنگ سازی بر کیفیت نهایی محصول

یکی از موارد حایز اهمیت در رنگ سازی، استفاده از مواد اولیه باکیفیت در صنعت است که باعث افزایش کیفیت محصول مورد نظر می شود. برای بررسی تاثیر مواد اولیه رنگ سازی بر کیفیت نهایی محصول با ما همراه باشید.

اجزا تشکیل دهنده رنگ

در ساخت رنگ از مواد اولیه گوناگون جهت افزایش کیفیت رنگ استفاده می شود. این موارد در حجم بالایی برای کارخانجات تولید رنگ ارسال می شود اما باید در نظر داشته باشید برای تشکیل رنگ نیاز به رزین، رنگدانه، حلال، پر کننده و مواد افزودنی بوده و هر کدام با توجه به فرمول و ترکیبات اختصاصی باعث تولید رنگ می شود. در ادامه به بررسی هر یک از موارد ذکر شده می پردازیم.

نقش رزین در رنگ سازی

رزین یکی از عوامل اصلی تولید رنگ محسوب می ‌شود و با توجه به ساختار مولکولی خود باعث واکنش های شیمیایی در رزین می شود. با توجه به اینکه رنگ در دسته بندی مختلف قرار می گیرد، باید با توجه به کیفیت رنگ از رزین استفاده شود. برای رنگ های پلاستیکی که عموماً برای سقف خانه ها و دیگر اماکن استفاده می شود، از رزین پلی ونیل استارت استفاده می شود.

  • رزین اکلیلی

برای تولید رنگ های اکلیلی از رزین های اکلیلی که بر پایه آب و حلال های آلی است، ترکیب می شود. رنگ های روغنی رزین الکیدی بهترین گزینه محسوب می‌ شود که برای رنگ آمیزی دیوار و تجهیزات فلزی کاربرد دارد. در ادامه به تاثیر مواد اولیه رنگ سازی بر کیفیت نهایی محصول می پردازیم.

  • رزین پوششی

رزین های پوششی نیز برای رنگ آمیزی اپوکسی پلی اورتان و پلی استر کاربرد دارد. در نظر داشته باشید رزین ها انواع مختلفی داشته که در رنگ های متنوع بر حسب کاربرد آن مورد استفاده قرار می‌گیرد اما موارد بررسی شده جزء کاربرد های اصلی رزین در صنعت رنگ آمیزی و رنگ سازی است.

حلال ها

کیفیت حلال ‌ها جهت تولید رنگ اهمیت بسیار بالایی دارد. حلال برای حل رزین و رنگدانه ها در رنگ مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از حلال های مورد استفاده در در تولید رنگ، تینر بوده که در فرم های گوناگونی ساخته می شود. برای  تولید رنگ، بیشتر از حلال های آلی استفاده می ‌کنند اما حلال های صنعتی دیگری نیز وجود دارد که برای کاربرد های خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر قصد خرید انواع چسب، مرکب، رنگ و رزین را دارید، می توانید برای استفاده از خدمات ماران تجارت به سایت این مجموعه مراجعه کرده و با تیم متخصص فروش مجموعه در ارتباط باشید. در ادامه به تاثیر مواد اولیه رنگ سازی بر کیفیت نهایی محصول می پردازیم.

کیفیت رنگدانه ها

یکی دیگر از مواد اولیه رنگ سازی، رنگ دانه ها بوده که برای پر کردن فضای خالی و رنگی کردن محصول مورد استفاده قرار می گیرد. رنگدانه ها و مواد معدنی یا شیمیایی بوده و در دو دسته آلی و شیمیایی دسته بندی می شود. با توجه به طیف های رنگی، از مواد آلی مختلفی استفاده می ‌شود. همچنین برای رنگدهی از کربنات کلسیم، منیزیم، سیلیکات و باریوم سولفات استفاده می ‌شود که برای براقی و غلظت رنگ دانه ها نقش اساسی خواهد داشت.

نقش پر کننده ها در رنگ

یکی دیگر از اجزای تشکیل دهنده رنگ ها، پرکننده ها بوده و از انواع کلسیم و سایر مواد معدنی جهت بررسی، کنترل، جذب رطوبت، چگالی، ضد اسیدی بودن و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

موارد افزودنی

اولین و مهم ترین گام در تولید رنگ، اندازه گیری میزان ترکیبات رنگ و اجزای تشکیل دهنده آن است. پس با توجه به میزان مورد نیاز ترکیبات و مواد اولیه با هم ترکیب شده و برای کاربرد های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در گام دوم ترکیبات با استفاده از میکسر صنعتی ترکیب شده و باعث تولید رنگ با کیفیت می ‌شود. در قدم سوم رنگ را به صورت بسته بندی برای فروش به بازار ارسال می نمایند.

سخن پایانی :

یکی از مجموعه های معتبر جهت خرید انواع رزین، مرکب، رنگ و سایر تجهیزات مشابه، مجموعه ماران تجارات بوده که می توانید محصول مورد نظر خود را از طریق سایت سفارش داده یا با تیم متخصص فروش در ارتباط باشید. برای بررسی توضیحات مربوط به محصولات ماران تجارت و روش های خرید و سفارش محصولات، مقالات سایت را مطالعه نمایید.