خرید کاتالیست

خرید کاتالیست ها

کاتالیزور یا کاتالیست ماده‌ای بود که در واکنش‌های شیمیایی نقش مهمی را ایفا می‌کند. به‌ منظور درک بهتر کاربرد این محصول باید بدانید که تمامی فرایند واکنش‌های شیمیایی به‌ صورت یکسان صورت نمی‌گیرد. این در حالی است که برخی از آن‌ها به‌ سرعت صورت ‌گرفته به برخی دیگر نیز نیازمند یکسری از مواد هستند. به‌ همین خاطر نیز در واکنش شیمیایی دست ‌دوم موادی مازاد بر واکنش دهنده‌های اصلی افزوده می‌شوند تا میزان سرعت واکنش افزایش پیدا کند که به این مواد کاتالیزور می‌گویند. بنابراین می‌توان گفت که خرید کاتالیست ‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و باید به ‌دنبال یک مرکز معتبر برای تأمین این محصولات بود.

شرکت ماران تجارت به‌ عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تأمین‌کننده مواد اولیه شیمیایی می‌تواند در زمینه تأمین رزین ، منومر مواد اولیه مرکب ، مواد اولیه جوهر و… به شما کمک کند. درصورتی ‌که هنوز موفق نشده تا مرکزی را برای تأمین مواد اولیه و واردات  مواد شیمیایی پیدا کنید، می‌توانید در مجموعه ما اعتماد کرده و با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنیذ. تا آن‌ها به شما مشاوره رایگان را در زمینه خرید انواع محصولات شیمیایی ارائه دهند.

وظیفه‌ کاتالیست‌ ها چیست ؟

در خصوص خرید کاتالیست‌ها باید بگوییم که بیشتر اوقات برای افزایش واکنش‌های سرعت واکنش‌های شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این ‌وجود اگر بخواهیم به‌ صورت دقیق‌تر بگوییم بایستی گفت که از کاتالیزور به‌منظور شکستن یا بازسازی پیوند شیمیایی که در میان اتم‌ها وجود دارد، استفاده می‌گردد. مهم‌ترین موردی که در رابطه با کاتالیست‌ها وجود دارد این است که در خود واکنش‌های شیمیایی استفاده می‌شوند، اعمال نمی‌شود. اما می‌توان به چندین‌بار مورد استفاده قرار بگیرند. به‌طور معمول برای افزایش سرعت یک واکنش خاص مقدار کمی از این مواد کافی خواهد بود.

خرید کاتالیزروها در تهران

کسب اطلاعات بیشتر درمورد خرید و کاتالیزورها اهمیت بسزایی دارد. چراکه بیشتر فرآیندهای صنعتی به وجود این مواد بستگی خواهد داشت. همچنین می‌توان گفت که زندگی با عدم وجود کاتالیزورهای کیه که با آن‌ها آنزیم می‌گویند، تا حدودی ممکن نیست.

آشنایی با ویژگی‌های محصولات و قطعاً برای خرید کاتالیست‌های مهم خواهد بود. مهم‌ترین خصوصیات این محصولات عبارت‌اند از:

  • در واکنش استفاده نمی‌شوند.
  • کاتالیست‌ها به‌عنوان شروع‌کننده واکنش شیمیایی نیستند.
  • می‌توان از آن‌ها در انتها و چندین‌بار استفاده کرد.
  • از این محصولات می‌توان به شکل گاز مایع و یا جامد استفاده نمود.
  • در برخی اوقات کاتالیزورهای گازی و مایع در کنار حلال‌ها نیز قابل ‌استفاده هستند.

 معرفی انواع کاتالیست

کاتالیست‌ها دارای انواع مختلفی هستند. اما به ‌طورکلی در ۴ دسته‌ بندی قرار می‌گیرند. در ادامه در مورد هر یک از آن‌ها توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

 کاتالیزور همگن

در واکنش شیمیایی که از این کاتالیزور استفاده می‌شوند، واکنش دهنده‌ها در یک حالت شبیه به‌ هم قرار دارند. در این فرآیند واکنش دهنده‌ها و کاتالیست‌های همگن در ۱ فاز کار می‌کنند.

 کاتالیست ناهمگن

تولید آمونیاک توسط این فرایند به وجود می‌آید. یکی دیگر از محصولاتی که با استفاده از کاتالیز ناهمگن حاصل می‌شود و سولفوریک اسید است.

خرید کاتالیست خودکار

در واکنش کاتالیزور خودکار، کاتالیست به واکنش‌های شیمیایی افزوده نمی‌شود. اما یکی از محصولات به شکل کاتالیزور کارکرد. و سبب افزایش سرعت تشکیل محصولات می‌شود.

کاتالیست زیستی

خرید کاتالیست : کاتالیست زیستی درواقع آنزیم هایی بود که واکنش را که سبب کاتالیز واکنش‌های بیوشیمیایی می‌شود. بیشتر آنزیم‌ها دارای ساختار پروتئینی بوده و طبق واکنش یک کاتالیست می‌کنند، عنوان‌های مختلفی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 کاتالیزورهای مثبت

کاتالیست مثبت سبب افزایش سرعت واکنش شیمیایی می‌شود.

 کاتالیست منفی

کاتالیزورهای که سبب کاهش سرعت واکنش می‌شوند را کاتالیست منفی می گویند. این کار با افزایش سطح انرژی فعال‌سازی که سبب کاهش تعداد مولکول‌های واکنش دهنده می‌شود، صورت می‌گیرد. به ‌طور مثال برای تجزیه هیدروژن پراکسید به آب و اکسیژن توسط استانیلید و کاهش پیدا خواهد کرد.

 شتاب‌دهنده ها

موادی که فعالیت کاتالیست را بالا ببرد، به ‌عنوان شتاب‌دهنده شناخته می‌شود.

بازدارنده کاتالیست

موادی که سبب افزایش کاتالیزور نیز می‌شوند به‌ عنوان سموم یا بازدارنده شناخته‌ شده هستند.

 سخن پایانی

همان طور که گفتیم کاتالیزورها نه ‌تنها در زمینه‌های صنعتی، بلکه برای زندگی بشر نیز اهمیت بسزایی دارند. به صورتی که به عدم وجود آنزیم در آنزیم نیم سبب شده تا دیگر قادر به ادامه زندگی نباشیم. اما باید به‌ خوبی و به‌ درستی و به شکل اصولی از آن‌ها برای واکنش‌های شیمیایی استفاده کرد.