رزین مصنوعی

رزین مصنوعی و کاربرد آن در ساخت لوازم خانگی

رزین به معنای ماده جامد و چسبنده بوده که از ترکیب رزین و هاردنر طراحی می شود و پس از از ۲۴ الی ۷۲ ساعت تبدیل به ماده جامد پلاستیکی می شود. امروز می خواهیم به بررسی ویژگی ها و کاربرد ها رزین در صنایع مختلف بپردازیم. جهت بررسی رزین مصنوعی و کاربرد آن در ساخت لوازم خانگی با ما همراه باشید.

ماده اولیه رزین

ماده اولیه رزین در واقع صمغ درختی بوده که باعث محبوس شدن حشرات در آن ها می ‌شود و در نهایت حشرات در داخل آن خشک می شود. از این ماده شیمیایی در تولید لوازم خانگی، در هنر و صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از بارزترین محصولات مورد استفاده تولید زیورآلات بوده که از این ماده بی رنگ و شفاف تولید می شود.

انواع رزین در صنعت

رزین در طبیعت به دو صورت طبیعی و مصنوعی بوده و از ترکیب مواد شیمیایی تولید می شود. رزین طبیعی بر روی سطح گیاهان ترشح شده و در انواع درختان حتی میوه جات می توانید رزین را مشاهده نمایید که به رنگ زرد یا نارنجی حالت غلیظ دارد اما رزین مصنوعی در دو نوع رزین اپوکسی یا رزین ریخته گری تولید می شود که در ادامه به رزین مصنوعی در صنعت می پردازیم.

رزین اپوکسی یا ریختگری؟

رزین اپوکسی و رزین ریخته گری هرکدام کاربرد ها و ویژگی های خاص خود را دارند. رزین ریخته کردی در قالب ها ریخته شده و برای ساخت محصولات مختلف مانند زیر لیوانی، سینی و جواهرات به کار می رود اما رزین اپوکسی به عنوان پوشش برای انواع تجهیزات چوبی و غیر مناسب است.

اگر قصد خرید چسب رزین مرکب و با توجه به رنگ و پوشش مد نظر خود را دارید، می توانید از خدمات واردات و صادرات مجموعه ماران تجارت استفاده نمایید. جهت اطلاع از قیمت روز تجهیزات مجموعه، با تیم متخصص فروش ماران صنعت در ارتباط باشید.

رزین مصنوعی و کاربرد آن در ساخت لوازم خانگی

رزین مصنوعی در ساخت تجهیزات هنری، صنایع دستی و لوازم خانگی کاربرد دارد که می توانید با استفاده از رنگ یا جوهر الگوها و طرح های رنگی ایجاد کرده و پس از خشک شدن مورد استفاده قرار دهید. می توانید با خرید تجهیزات لازم جهت ساخت انواع کوزه، فنجان، کاردک، قاشق پلاستیکی، تفنگ حرارتی، قالب سیلیکونی، چوب بستنی، خلال دندان، قاشق های پلاستیکی، لیوان سیلیکونی و غیره از رزین استفاده نمایید.

رنگ آمیزی رزین

رزین به عنوان ماده شفاف رنگ شناخته می‌شود و می‌تواند در ساخت انواع آکواریوم ها و تراریوم ها مورد استفاده قرار دهید. با توجه به ماهیت شفاف یا مات بودن رزین ها باید از ترکیب رنگی مناسبی استفاده نمایید. به کارگیری رنگدانه های پودری، جواهر های الکلی، کنسانتره رنگ به شکل مایع، رنگ های براش از جمله ترکیبات مناسب برای رنگی کردن رزین اپوکسی محسوب می شود.

نکته حائز اهمیت این است که نباید از رنگ دانه هایی که دارای آب هستند، استفاده نمایید. آب موجود در رنگ باعث سفت شدن رزین جلوگیری کرده و کیفیت محصول را کاهش می دهد. پس اگر قصد رنگ آمیزی رزین اپوکسی را دارید از جواهر الکلی استفاده نمایید. برای اطلاعات بیشتر با مجموعه ماران تجارت در ارتباط باشید. در ادامه به رزین مصنوعی و کاربرد آن در ساخت لوازم خانگی می پردازیم.

کاربرد رزین در صنایع

ترکیبات رزین به پروژه مدنظر شما بستگی دارد. می توانید با توجه به مشخصات پروژه از رزین مناسب در حالت مایع و پخت استفاده نمایید. رزین های رنگی برای کاربرد های ریخته گری مناسب بوده و می توانید با گرانروی کم خریداری نمایید و به حدود ۱۲ الی ۲۴ ساعت زمان جهت پخت نیاز خواهید داشت. از رزین های ریخته گری می توانید برای تولید میز های رزین اپوکسی، پر کردن سوراخ های چوب، طراحی و تولید کفپوش های رزین در فضای نشیمن یا اتاق ها حتی کف کاراژ استفاده نمایید.

با استفاده از رزین ریخته گری می توانید قالب رزین مورد سفارش خود را مدل سازی نمایید.

جمع بندی

در این بخش به بررسی رزین مصنوعی و کاربرد آن در ساخت لوازم خانگی پرداختیم. اگر سوالی در مورد طراحی ساخت و ترکیبات رنگی این محصول دارید، با کارشناسان متخصص ماران تجارت در ارتباط باشید. همچنین برای تامین مواد اولیه، انواع چسب رزین، مرکب و جوهر همچنین رنگ و پوشش به این مجموعه ماران تجارت مراجعه کنید.