پاک کردن چسب از روی لباس و پارچه

راهنمای کامل پاک‌کردن انواع چسب از لباس و پارچه

چسب‌ها یکی از ضروری ترین وسایل موجود در خانه یا مکان‌های مختلف دیگر هستند که از آنها برای چسباندن سطوح و اشیا مختلف استفاده می‌شود،. گاهی از چسب برای درست کردن کاردستی بچه‌ها یا برای چسباندن ناخن‌های مصنوعی نیز استفاده می‌شود.

در کنار استفاده‌های فراوانی که چسب دارد گاهی ممکن است مشکلاتی نیز ایجاد کند، برای مثال ریختن آن روی لباس و پارچه می‌تواند ظاهر آن را زشت کند،. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال پیدا کردن راه‌هایی برای خلاص شدن از شر چسب ریخته شده روی لباس هستند. در زیر راهنمای کامل پاک کردن انواع چسب از لباس و پارچه را بیان می‌کنیم و شما در صورت نیاز می‌توانید از آن استفاده کنید.

پاک کردن چسب صنعتی

چسب‌ های صنعتی که معمولاً با نام چسب‌های ساختمانی نیز شناخته می‌شوند به دلیل غلظت بالا به سختی از روی لباس پاک می‌شوند، برای پاک کردن آنها از روی انواع لباس و پارچه در ابتدا شما باید اجازه دهید چسب روی لباس خشک شود، پس از خشک شدن می‌ توانید با استفاده از یک کاردک پلاستیکی یا قسمت پشت چاقو به آرامی قطره‌های اضافی را جدا کنید.

توجه داشته باشید که هیچ گاه چسب صنعتی را به صورت خیس از روی لباس پاک نکنید زیرا این کار باعث نفوذ به درون الیاف پارچه شده و ممکن است باعث صدمه جدی به آن شود، می‌توانید قسمت‌های اضافه چسب را با حلال یا پاک کننده‌های چسب پاک کرده و سپس طبق راهنمای شست و شو، لباس خود را بشویید.

اگر چسب ناخن مصنوعی بر روی پارچه بریزد چکار کنیم؟

گاهی اوقات ممکن است چسب ناخن مصنوعی به پارچه لباس نفوذ کرده و این کار باعث وحشت شما شود، در این مواقع بهتر است شتاب‌زده عمل نکرده و اجازه دهید چسب خشک شود. برای پاک کردن آن در ابتدا می توانید از استون استفاده کنید فقط قبل از استفاده مطمئن شوید استون به رنگ لباس آسیب نمی‌زند. همچنین شما می‌توانید با قسمت پشت چاقو نیز تکه‌های اضافی چسب را به آرامی پاک کنید بهتر است برای شستشوی پارچه و لباس، آن را به خشکشویی‌های تخصصی بسپارید.

پاک کردن چسب pvc

برای پاک کردن چسب pvc از روی لباس گزینه‌های بیشتری پیش رو دارید، پس از مطالعه راهنمای کامل پاک کردن انواع چسب از لباس و پارچه می‌توانید به روش‌های مختلف عمل کنید، ابتدا لباس مورد نظر را به درون فریزر قرار داده و پس از خشک شدن چسب، آن را با کاردک چسب بکنید.

همچنین گرم کردن چسب با اتوی داغ نیز می‌تواند برای جدا کردن لکه چسب مناسب باشد، شما می‌توانید بر روی لکه چسب پودر لکه ریخته و پس از چند دقیقه آن را با ماشین لباسشویی بشویید.

توجه داشته باشید چسب ‌هایی که از کیفیت و درجه خلوص بالایی برخوردار باشند به سرعت به بافت پارچه نفوذ نمی‌کنند به همین دلیل می‌توان به راحتی اقدام به پاک کردن آن نمود. در حال حاضر شرکت ماران تجارت انواع چسب‌های درجه یک و مرغوب را عرضه می‌کند. تهیه و استفاده از آنها آسیب‌های جدی برای لباس یا حتی پوست بدن به همراه ندارد.

 چسب لاستیک بر روی پارچه را چگونه پاک کنیم

پاک کردن چسب لاستیک تقریبا به راحتی انجام می‌شود ولی اگر با دقت انجام نگیرد باعث ایجاد لکه‌هایی روی لباس می‌شود، به منظور پاک کردن چسب لاستیک می‌توانید با استفاده از یک چاقوی کند به آرامی چسب را از روی پارچه جدا کنید، سپس مواد باقی مانده را با استفاده از آب داغ شستشو دهید؛ همچنین می‌توانید پارچه را به خشکشویی بسپارید تا آنها با روش‌های تخصصی‌تر، لکه باقی مانده را پاک کنند.

پاک کردن چسب قطره‌ای

چسب‌های قطره‌ای بسیار پرکاربرد بوده و ممکن است در هنگام کار با آنها به لباس شما نفوذ کنند، برای پاک کردن آنها می‌توان از استون، تینر رنگ یا لاک پاک کن استفاده کرد؛ البته بهتر است قبل از استفاده از این مواد جنس پارچه و الیاف آن را شناخته تا آسیبی به آنها وارد نشود. قبل از هرگونه اقدام باید اجازه دهید تا چسب کاملا خشک شود سپس به آرامی با استفاده از لاک پاک کن استون دار روی قسمت باقیمانده چسب‌ها بکشید. همچنین شما می‌توانید اسفنجی را آغشته به استون کرده و به صورت ضربه‌ای روی لکه بزنید. بهتر است به راهنمای کامل پاک کردن انواع چسب از لباس و پارچه دقت کرده تا بتوانید به طورکامل و اصولی چسب را از روی لباس مورد نظر پاک کنید.