مواد اولیه تولید رنگ ساختمانی

مواد اولیه تولید رنگ ساختمانی

مواد اولیه رنگ ‌سازی تأثیر مستقیمی در کیفیت نهایی انواع رنگ‌ها دارند. در میان مدل‌های مختلف رنگ، رنگ‌ های ساختمانی دارای کاربرد و اهمیت ویژه‌ای هستند. ما در این مطلب قصد داریم تا در مورد مواد  تولید اولیه رنگ‌ ساختمانی و تأثیر آن‌ها بر ویژگی‌های این محصول توضیح دهیم. اگر شما نیز در این زمینه اطلاعات کافی را ندارید پیشنهاد می‌شود که حتماً در ادامه با ما همراه باشید.

اگر به‌ عنوان تولید کننده در حوزه تولید رنگ یا سایر محصولات شیمیایی به فعالیت می‌پردازید، می‌توانید برای تأمین مواد اولیه شیمیایی به مجموعه ماران تجارت اعتماد کنید. مجموعه‌ ما تمامی مواد شیمیایی را برای تولید محصولات مختلف به شکل وارداتی تأمین می کند و می‌تواند این محصولات را در کمترین زمان ممکن با قیمت مناسب و برای شما آماده کند.

انواع رنگ‌ های ساختمانی

رنگ ساختمانی مدل‌های مختلفی دارند و هرکدام از آن‌ها نیز دارای ویژگی منحصر به ‌فردی هستند که سبب شده برای محیط ‌های به خصوص مورد استفاده قرار بگیرند. وجود تفاوت در نوع مواد اولیه رنگ ساختمانی سبب ایجاد خواصی می‌شود. با این ‌حال این تفاوت‌ها می‌تواند در فرمولاسیون رنگ‌های ساختمانی نیز وجه اشتراک را به وجود بیاورد.

بررسی مواد اولیه تولید رنگ‌ ساختمانی

به‌ طور کلی می‌توان گفت که اکثر رنگ‌ها از سه ماده اصلی تشکیل می‌شوند که عبارت‌اند از:

رزین برای مواد اولیه تولید رنگ ساختمانی

رزین یکی از مواد اولیه تولید رنگ‌ ساختمانی به حساب آمده که برای ویژگی چسبندگی رنگ و بسیار مهم است و عام به ‌طور کلی رزین عاملی بوده که سبب شده رنگ‌ها به انواع سطوح بچسبند. رزین بیشتر برای افزایش درخشش و چسبندگی استفاده می‌شود. اگر میزان مواد به ‌کاررفته از حد مجاز پایین‌تر باشد سبب شده که پس‌از خشک شدن روی دیوار به دست یا لباس رنگ پس بدهد. اکثر افرادی که در حوزه رنگ ‌آمیزی ساختمان فعالیت می‌کنند، به‌ منظور رفع مشکل از چسب چوب استفاده می‌نمایند تا بتوانند چسبندگی رنگ را به حد مطلوبی برسانند.

پیگمنت یا رنگ ‌دانه

لازم است بدانید که در تولید انواع رنگ، واردات پیگمنت از اهمیت بسزایی برخوردار است. پیگمنت در طیف رنگ‌های مختلفی برای رنگ‌های ساختمانی استفاده می‌شود و می توان آن را مهم ترین مواد اولیه تولید رنگ ساختمانی دانست. اما نمی‌توان وظیفه این محصول را تنها به این یک مورد محدود کرد. پیگمنت ‌ها سبب پوشش دهی رنگ نیز خواهند شد. به هر میزان که پیگمنت در رنگ استفاده شود، قطعاً  محصول دارای پوشش ‌دهی بیشتری است. اما میزان استفاده از این ماده نیز باید در حد مجاز باشد. در صورتی ‌که تولید کنندگان بیش‌ ازحد است رنگدانه استفاده کنند سبب کاهش درخشندگی رنگ ساختمانی  خواهد شد.

رنگدانه‌هایی که درحال‌حاضر موجود هستند را می‌توان در دو مدل آلی و معدنی تقسیم‌بندی کرد. رنگدانه‌های معدنی به‌ طور طبیعی از پوسته زمین تشکیل آن تولید شده و پس‌از پردازش و درجه‌بندی، برای استفاده آماده خواهند شد. با وجود این‌که فرمول شیمیایی رنگدانه‌های طبیعی را متنوع به شکل آزمایشگاه نیز ساخت، اما رنگدانه‌های طبیعی نسبت ‌به نمونه‌های آزمایشگاهی دارای بلور بهتری بود و میزان خلوص آن‌ها نیز به بالاتر است. رنگدانه‌های آلی نوع دیگری از مواد اولیه رنگ ساختمانی بود که بیشتر از رنگدانه‌های معدنی در صنعت استفاده هستند. می‌توان گفت که بیشتر از مدل‌های مد مدنی در صنعت استفاده می‌شود و این رنگدانه‌ها به صورت طبیعی در محیط یافت نشده و تمامی آن‌ها به شکل آزمایشگاهی به تولید می‌رسد.

حلال ها  برای مواد اولیه تولید رنگ ساختمانی

حلال سبب شده تا بر قسمت‌های مختلف رنگ با یکدیگر مخلوط شوند. هم چنین ماده‌ای است که شما می‌توانید به وسیله آن رنگ‌ها را میزان رقیق بودن رنگ‌ها را افزایش دهید. به ‌طور مثال حلال به ‌کار رفته در رنگ‌های پلاستیکی و آب و حلال به‌ کاررفته در رنگ‌های روغنی و تینر می‌باشد. برای آن‌که رنگی تولید شود وجود سه ماده بسیار حائز اهمیت است. اما تولید انواع رنگ‌های دیگر همانند مدل‌های روغنی، آکریلیک یا پلاستیکی باید مواد دیگری نیز که به آن‌ها اضافه شود که به آن‌ها با نوع افزودنی گفته می‌شود.

افزودنی‌های رنگ ساختمانی

افزودنی ها براساس نوع رنگ می‌توانند در طیف گسترده‌ای به شکل متفاوتی استفاده شوند که هر ۱ از آن‌ها ویژگی منحصربه‌فردی دارند. این محصولات عبارت‌اند از:

  • فیلر یا پرکننده ها
  • نگه‌دارنده
  • رزین اپوکسی
  • لاستیک کلردار
  • رزین‌های آکریلیک

جمع‌بندی

می‌توان گفت که شناخت مواد اولیه رنگ‌های ساختمانی می‌تواند به شما در انتخاب رنگ مناسب‌تر کمک کند. به‌ منظور کسب اطلاعات بیشتر خرید  مواد اولیه شیمیایی همانند رزین، پلی وینیل الکل ، مواد اولیه چسب سازی و… می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.