ترکیبات روغنی

تاثیر ترکیبات روغنی بر عملکرد چسب‌های صنعتی

امروزه شاهد پیشرفت انواع مختلف مشاغل صنعتی هستیم، در نتیجه استفاده از محصولات صنعتی متنوع در کارخانجات و شرکت‌ها اهمیت بالایی دارد. در حال حاضر ترکیبات روغنی متنوعی تولید شده اند که می‌توانند روی عملکرد چسب‌های صنعتی تاثیرات مثبتی اعمال کنند.

تاثیر ترکیبات روغنی بر عملکرد چسب‌ های صنعتی متنوع است ولی در بیشتر مواقع سبب کاهش غلظت و افزایش عملکرد چسب‌های صنعتی می‌شود. توجه به این موضوع اهمیت فراوانی دارد زیرا می‌تواند به صاحبان مشاغل صنعتی کمک کند تا بهترین و مناسب ترین ترکیبات را برای محصول صنعتی مورد نظر خود خریداری کنند.

ترکیبات روغن دارای افزودنی‌های مختلف، درجه کیفی گوناگون و مواد تشکیل دهنده متنوع هستند که هر کدام از آنها روی عملکرد چسب‌های صنعتی تاثیرگذار متفاوتی اعمال می‌ کنند.

چسب صنعتی چیست؟

چسب‌های صنعتی از رایج‌ ترین چسب‌ هایی هستند که امروز در کارگاه.های کوچک و بزرگ از آنها استفاده می‌کنند. این چسب‌ها قدرت چسبندگی بیشتری نسبت به نوع عادی داشته و می‌توانند برای تمامی سطوح از جمله سطوح فلزی، کاغذ و چرم مورد استفاده قرار بگیرند.

چسب‌های صنعتی دارای نمونه‌های مختلفی هستند. به صورتی که امروزه می‌توان بیش از ۱۰ ها نوع چسب صنعتی پیدا کرد که هر کدام دارای ترکیبات مختلف و استفاده‌های متنوع مربوط به خود می باشند.

از برخی مهم ترین ویژگی‌های چسب صنعتی می‌توان به شفاف بودن، انعطاف پذیری بالا، ضد آب، کیفیت بالا ماندگاری فراوان و قیمت به صرفه و اقتصادی اشاره کرد. اکثر این چسب‌ها به صورت نارسانا بوده و از انتقال جریان برق جلوگیری می‌کنند.

تاثیر ترکیبات روغنی روی عملکرد چسب‌های صنعتی

وجود ترکیبات روغنی مختلف امروزه توانسته است روی عملکرد چسب‌های صنعتی تاثیرات مختلفی اعمال کند. در بیشتر مواقع ترکیباتی ایجاد شده اند که استفاده از آنها برای چسب‌های صنعتی مختلف می‌تواند باعث افزایش کارکرد و چسبندگی آنها شود.

این مواد روغنی می‌توانند به عنوان روان کننده‌های مناسب مورد استفاده قرار گرفته به همین دلیل امروزه در سطح بالایی از آنها استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که هر کدام از این ترکیبات روغنی برای چسب‌های صنعتی به خصوصی استفاده می‌شوند و اگر از نوع صحیح و استاندارد استفاده نشود، می‌تواند تاثیرات منفی روی چسب‌های صنعتی اعمال کند. مثلاً به عنوان حلال عمل کرده و می‌تواند کیفیت چسب‌ها را از بین ببرد.

در برخی مواقع به منظور جلوگیری از ایجاد رسوب یا کلوخه شدن و حتی خشک شدن سریع، از این ترکیبات روغنی استفاده می‌کنند.

شرایط استفاده و نگهداری ترکیبات روغنی

یکی از مهم ترین مواردی که پس از انتخاب ترکیبات روغنی مناسب باید به آن توجه شود، شرایط استفاده و نگهداری این ترکیبات است. این ترکیبات به طور معمول برای انسان و محیط زیست خطرناک نیست اما مجاورت طولانی با آن می‌تواند مضراتی برای دستگاه تنفسی ایجاد کرده و باعث تحریک پوست و چشم شود، پس بهتر است در زمان استفاده از این مواد از عینک مخصوص، لباس کار ایمنی و دستکش استفاده شود.

همچنین دقت داشته باشید که نباید آنها را در دسترس کودکان یا جلوی دید آنها قرار دهید؛ بعد از آگاهی از تاثیر ترکیبات روغنی بر عملکرد چسب‌های صنعتی مهم ترین کار، نگهداری صحیح و اصولی از این مواد است.

همچنین باید به تاریخ انقضا و تولید آنها نیز دقت کرده و توجه داشته باشید که از مواد بی‌کیفیت استفاده نکنید زیرا این کار می‌تواند باعث ایجاد تاثیرات برعکس روی چسب‌های صنعتی شود و سبب بیش از حد رقیق یا کلوخه شدن این چسب‌ها می‌شود.

از مخلوط کردن بیش از اندازه ترکیبات روغنی با چسب‌های صنعتی خودداری کنید، علاوه بر این، قبل از مخلوط کردن، نحوه عملکرد آن را مطالعه کنید تا بتوانید با اطمینان زیاد از آن استفاده کنید.

اهمیت انتخاب برند مناسب برای تهیه ترکیبات روغنی

امروزه تنوع بالایی در ترکیبات روغنی یا چسب‌های صنعتی وجود دارند و این مواد باید به نسبت‌های مناسب و به طور صحیح با یکدیگر ترکیب شوند.

بهتر است ترکیبات مورد نظر را از یک برند شناخته شده تهیه نمایید. علاوه بر این می‌توانید قبل از خرید از مشاوران فروش بخواهید در مورد انواع ترکیبات روغنی و نحوه عملکرد آنها برای شما توضیح دهند تا در زمان خرید و سفارش دچار اشتباه نشوید.

در حال حاضر شرکت ماران تجارت اقدام به عرضه بهترین ترکیبات روغنی با کیفیت بالا و میزان خلوص زیاد کرده است. به طوری که شما می‌توانید برای عملکرد بهتر چسب‌های صنعتی با اطمینان فراوان از آنها استفاده کنید، اکثر این مواد وارداتی بوده و جزء باکیفیت ترین محصولات روغنی صنعتی به حساب می‌آیند.