مواد اولیه تولید رنگ های صنعتی

مواد اولیه تولید رنگ های صنعتی

رنگ یکی از انواع مواد شیمیایی بسیار پرکاربرد بوده که معمولاً به‌صورت مایع استفاده می‌شود. این محصول به واسطه فرایندهای شیمیایی گوناگون به شکل جامد خشک نیز موجود است. ساده‌ترین نمونه‌ای از رنگ‌های صنعتی، لاک ها هستند. به ‌طور کلی این ماده دارای انواع گوناگونی همانند رنگ روغنی، لعابی، مات و رنگی پلاستیکی می‌باشد. ما در این مطلب قصد داریم تا به بررسی مواد اولیه در تولید رنگ های صنعتی بپردازیم.

به ‌منظور خرید انواع مواد شیمیایی نظیر رزین، مونومر ، پلی ‌وینیل الکل ، مواد اولیه چسب و مواد اولیه رنگ می‌توانید به شرکت ماران تجارت اعتماد کنید. مجموعه تمام یکی از بهترین شرکت‌های تأمین‌کننده مواد اولیه شیمیایی بوده و تمام محصولات را به‌ صورت وارداتی برای تولید کنندگان تأمین می‌کند. تا این از این طریق به افزایش کیفیت محصولات تولیدی کمک بسزایی کند.

 درباره‌ رنگ صنعتی

برای اغلب مردم رنگ شامل موادی است که روی دیوار خانه‌ها، بدنه‌ ماشین یا میز و صندلی استفاده می‌شود. رنگ‌ها معمولاً متشکل از رنگ ‌دانه، رزین، حلال و مواد افزودنی هستند. رنگ ماده‌ای بود که برخی از مدل‌های آن به‌صورت خشک هستند و  مابقی به شکل سیال می باشند. در حقیقت پس‌از اعمال آن روی یک فرایند شیمیایی رنگ به شکل جامد و خشک درمی‌آید. رنگ‌های صنعتی برای کاربردهای زیادی استفاده می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • جنبه‌های تزیینی
  • حفاظت شیمیایی و فیزیکی از سطوح مختلف در برابر خوردگی
  • عایق صوتی
  • عایق گرمایی
  • به‌ منظور شناسایی و نشانگر

 بررسی مهم‌ترین مواد اولیه برای تولید رنگ شیمیایی

به‌ طور کلی انواع رنگ‌ها از ۴ ماده اصلی تشکیل می‌شوند که عبارت‌اند از:

  • رزین
  • حلال‌ها
  • پرکننده‌ها
  • افزودنی ها

این ۴ ماده نقش مهمی را در تولید رنگ صنعتی ایفا می‌کنند. حذف هر یک از آن‌ها سبب شده تا رنگ دیگر خاصیت های لازم را نداشته باشد.

 رزین برای تولید مواد برای تولید رنگ صنعتی

رزین عامل بسیار مهمی در تولید رنگ‌ها بود که طبق ساختار مولکول و منشأ پیدایش آن نام‌گذاری شده ‌است. این نام‌گذاری به محصول نهایی نیز منتقل می‌شود و در مواد اولیه رنگ‌ سازی به کار می‌رود. رنگ‌های پلاستیکی براساس رزین پلی ‌وینیل تولید می‌شوند. معمولاً رنگ ‌های با قیمت پایین و براساس فرمول‌بندی خاص به تولید می‌رسند.

رنگ‌های آکریلیک نیز طبق رزین‌های آکریلیک که می‌تواند پایه آب یا حلال باشد به تولید می‌رسند و بر اساس کاربرد و محل استفاده و فرموله خواهند شد. این رنگ‌ها در مواد اولیه رنگ ‌سازی نیز استفاده می‌شوند. رزین های پایه متشکل از طیف وسیعی از انواع حلال هستند.

 حلال

حلال ها یا پر کننده ها در تولید رنگ‌های صنعتی متشکل از کربنات کلسیم، تالک، کائولین و… هستند که به شکل‌های گوناگونی استفاده می‌شوند.

 مواد افزودنی

به‌ منظور ارتقاء برخی از خاصیت‌های رنگ همانند مقاومت بالا در برابر عوامل مختلف یا آسانی استفاده یکسری افزودنی‌ها و رنگ‌های صنعتی اضافه می‌شود. در حال ‌حاضر استفاده از افزودنی‌ها در صنعت تا حد بسیار زیادی گسترش پیدا کرده است. برخی از افزودنی‌ها خاصیت جدیدی را به محصول نهایی می‌دهند.

 تهیه مواد اولیه لازم برای تولید رنگ‌های صنعتی

می‌توان گفت که رنگ یک محصول نیمه ‌تمام شده به حساب می‌آید. بدین‌ معنا که پس‌از استفاده توسط کاربران به مرحله پایانی خود و ایجاد یک پوشش مقاوم می‌رسد. استفاده‌ دیگری این ماده باعث می‌شود تا یک عایق صدا یا حرارتی نیز روی سطوح ایجاد شود. از رنگ ‌ها برای محافظت از خوردگی، نگه‌داری، جنبه‌های تزیینی و…. استفاده می‌گردد. استفاده از هر یک از مواد اولیه بر اساس کاربرد رنگ‌های صنعتی می‌تواند تا حدودی متفاوت باشد. به‌ منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و خرید مواد اولیه رنگ‌ سازی می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس گرفته و با کارشناسان فروش ما ارتباط برقرار کنید.

کلام پایانی

مواد اولیه رنگ بسته به کاربرد این محصولات در صنایع مختلف ممکن است متفاوت باشد. اما انواع رنگ ها از 4 ماده اصلی رزین، پرکننده ها، حلال و سایر مواد افزودنی تشکیل می شوند. انتخاب مواد افزودنی به منظور ایجاد ویژگی های جدید در رنگ بوده تا بتوان به صورت مختلف از آن ها استفاده کرد. در این مطلب سعی کردیم تا توضیحاتی را در رابطه با مواد اولیه در تولید رنگ های صنعتی ارائه دهیم. چنانچه به دنبال بهترین شرکت وارد کننده مواد شیمیایی وارداتی هستید و می خواهید سطح کیفی محصولات خود را بالا ببرید، حتما با ما تماس حاصل فرمایید