قیمت پیگمنت رنگی

قیمت پیگمنت رنگی

پیگمنت به یکی از ترکیبات شیمیایی بسیار پرطرف‌ دار بوده که برای رنگ دهی به محصولات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر این ماده در صنعت آرایشیt تولید رنگ و دیگر محصولات صنعتی جایگاه ویژه‌ای دارد و استفاده از آن برای تمامی تولد تولیدکنندگان دارای اهمیت بالایی می‌باشد. امروزه شرکت‌ هایی که به واردات مواد اولیه شیمیایی می‌پردازند، این محصول را در کیفیت‌های متفاوت به بازار عرضه کرده و از این طریق به تولیدکنندگان کمک می‌کنند تا میزان رنگ دهی محصولات خود را افزایش دهند. یکی از فاکتورهای مهم برای خرید این محصولات قیمت آن‌ها می‌باشد. به‌ همین خاطر نیز ما در این مطلب از سایت ماران تجارت قصد داریم در خصوص قیمت پیگمنت رنگی و عوامل تأثیرگذار در آن توضیحاتی را بیان کنیم .

معمولاً رنگ‌دانه یا همان پیگمنت پودرهای طبیعی و مصنوعی هستند که می‌توان از هر یک از انواع آن‌ها در صنایع مختلف استفاده نمود. به‌ طور کلی رنگدانه‌ها در شکل‌ها و سایزهای متفاوتی موجود هستند. البته که باید به این‌ موضوع توجه داشته باشید که رنگ‌دانه با رنگ کاملاً تفاوت دارد. به این صورت که پیگمنت و تنها سطوح را رنگی می‌کند و به‌هیچ‌وجه در آب حل نمی‌شود. این در حالی است که رنگ‌ها به ماده جذب‌ شده و به‌ صورت عمقی به سطوح مختلف نفوذ می‌کند. شرکت مارال تجارت به‌عنوان برترین شرکت تأمین‌کننده مواد اولیه شیمیایی سالیان زیادی است که در زمینه واردات پیگمنت فعالیت می‌کند. به‌ همین خاطر شما می‌توانید برای تامین این ماده با کیفیت بالا به ما اعتماد کنید.

قیمت پیگمنت رنگی

ویژگی پیوندها و تاثیر آن بر قیمت

قبل از بررسی قیمت پیگمنت رنگی بهتر است که نسبت ویژگی‌های پیگمنت اطلاعاتی  را به دست بیاورید. چرا که از این طریق پیدا کردن محصولات باکیفیت با قیمت مناسب برای شما تا حد بسیار زیادی راحت‌تر خواهد شد. از جمله مهم‌ترین خصوصیات رنگدانه‌ ها می‌توان به ساختار کریستالی، مقاومت بالا و همچنین ماهیت شیمیایی اشاره کرد. به‌عبارت‌دیگر استفاده از این ماده صنعتی برای تولید محصولات مختلف باعث شده تا مقاومت آن‌ها در برابر عوامل همانند خوردگی و یا حرارت افزایش پیدا کند.

همچنین پیگمنت کمک می‌کند تا محصولات در مقابل نوسانات دمایی نیز حالت اولیه خود را از دست ندهند. علاوه‌بر تمامی این موارد رنگدانه‌ها دارای خاصیت پخش شوندگی هستند و می‌توان در رنگ بندی های بسیار متنوعی آن‌ها را خریداری کرد. همان‌طور که در بخش قبل گفته شد، شما می‌توانید رنگدانه‌ها را در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی تهیه کنید. اندازه و همچنین اشکال  این محصولات روی خصوصیات نظیر درخشش، قدرت رنگ دهی، پوشش‌ دهی و همچنین ته‌نشین شدن به‌صورت مستقیم تاثیر گذار خواهد بود. پیگمنت رنگی و در شکل‌های مکعبی، کروی، گره گره، ورقه ای و… موجود هستند. تمامی این موارد می‌تواند به‌صورت مستقیم روی قیمت آن‌ها نیز تاثیر گذار باشد.

بررسی کاربرد های پیگمنت رنگی

بر اساس ساختار و ویژگی‌هایی که پیگمنت های رنگی دارند، در صنایع مختلفی به شکل گسترده استفاده می‌شوند. از جمله مهم‌ترین کاربرد این مواد صنعتی پوشش‌دهی سطوح مختلف است که به‌ منظور محافظت محصول در مقابل واکنش‌های شیمیایی رطوبت و همچنین خوردگی استفاده می‌شوند. به‌همین خاطر می‌توان گفت که برای تولید محصولاتی از جمله موارد زیر پیگمنت رنگی دارای جایگاه ویژه‌ای است:

  • تولید لاک و دیگر لوازم آرایشی
  • تولید رنگ روغنی
  • صنعت رنگ پلاستیکی
  • تولید مرکب چاپ
  • رنگرزی
  • برای ساخت تاسیسات آهنی
  • تولید رنگ‌های سلولزی

عوامل تاثیرگذار بر قیمت پیگمنت رنگی

تا این بخش از مقاله به این‌موضوع اشاره کردیم که پیگمنت رنگی می‌تواند در اشکال مختلف و یا و همچنین در نمونه‌های طبیعی یا مصنوعی وجود داشته باشد. به‌ طور مثال نوع شکل و همچنین سطح کیفی این محصول می‌تواند تا حد بسیار زیادی روی قیمت پیگمنت رنگی مؤثر واقع شود. شما باید در این‌باره به‌خوبی تحقیق کنید و سپس  انتظار خود را از یک رنگ‌دانه در نظر داشته باشید. تا بتوانید این محصول را با قیمت مناسب و مقرون‌ به‌ صرفه خریداری کرده و برای تولید محصولات از آن بهترین استفاده را داشته باشید.

جمع بندی

پیگمنت جزو محصولات بسیار مهم و عضو جدا نشدنی از صنایع می‌باشد. این محصول می‌تواند به شکل مصنوعی و یا طبیعی و مورد استفاده افراد قرار بگیرد. هدف اصلی از استفاده از رنگدانه‌ها رنگ دهی و همچنین افزایش مقاومت محصولات صنعتی است. قیمت پیگمنت رنگی ممکن است در شرکت‌های ارائه‌ دهنده این محصول با یکدیگر تفاوت داشته باشد.

شما می‌توانید به‌ منظور تامین این محصول با قیمتی مقرون‌ به‌ صرفه به شرکت ماران تجارت مراجعه کرده و باکیفیت‌ترین مواد اولیه شیمیایی را از این مجموعه خریداری کنید.