تامین مواد اولیه انواع چسب

معرفی انواع چسب و کاربرد آن ها

چسب یکی از محصولات بسیار مهم و ضروری در صنایع مختلف است. همان طور که بهتر میدانید، ما از این محصول جهت به هم متصل کردن قطعات مختلف استفاده می کنیم. چسب ها در انواع مختلفی به تولید می‌رسند که هر یک دارای کاربرد منحصر به فرد بوده و در صنایع خاصی به کار می روند. به جرأت می‌توان گفت که این محصولات یکی از اعضای جدا نشدنی در زمینه‌های مختلف هستند. ما در این مطلب قصد داریم انواع چسب را به شما معرفی کرده و کاربرد هر یک از آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

در ابتدا باید بگوییم که تامین مواد اولیه چسب از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد و در واقع همین مواد اولیه هستند که می‌توانند در کیفیت عملکرد این محصولات موثر باشند. مجموعه ماران تجارت دارای سالیان زیادی تجربه در زمینه تامین مواد اولیه صنعتی می‌باشد و می‌تواند با واردات رزین، پیگمنت و…به تولید کنندگان کمک کند تا در نهایت بتواند انواع چسب های صنعتی با کیفیت را به تولید برسانند. زمانی که شما برای خرید چسب اقدام می‌کنید، انواع محصول آنقدر زیاد است که ممکن است دچار سردرگمی شده و در نهایت نسخه توانید محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. در واقع چسب از نظر سطح کیفی، میزان چسبندگی و همچنین جهت متصل متصل کردن متریال مختلف در مدل‌ های گوناگونی به بازار عرضه می شود. شما با کسب اطلاعات در مورد انواع چسب های صنعتی و کاربرد آن ها می توانید در نهایت بهترین محصول را انتخاب نمایید.

بررسی انواع چسب و کاربرد آن ها

از جمله چسب های صنعتی پرکاربرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چسب های همه کاره

چسب همه کاره پلیمری بوده و با استفاده از آستون و تینر حل شده به تولید می‌رسد.از این محصول برای ساخت ماکت، متصل کردن مقوا، چوب و پارچه به یکدیگر استفاده می شود. لازم است بدانید که از این نوع چسب صنعتی نمی توان جهت چسباندن قطعات فومی که دارای حلال نفتی هستن استفاده کرد. سرعت خشک شدن این محصول متوسط است  شما باید زمانی از این چسب استفاده کنید که محیط  که دارای تهویه مناسب باشد.

چسب تفنگی و حرارتی

بدون شک شما حداقل یک بار با چسب های تفنگی و حرارتی کار کرده اید. این محصولات دارای بدنه پلاستیکی بوده و با المنت برقی ذوب می شوند. سپس می توان از آن ها استفاده کرد. این محصول برای کارهایی که به ظرافت نیاز دارند، مناسب نبوده و چسبندگی فوق العاده ندارد. همچنین استفاده از این محصول نیازمند برق و حرارت است.

چسب چوب

همان طور که از نام این چسب مشخص است، برای اتصال قطعات چوبی  قطعات به یکدیگر مناسب بوده و در صنایع نجاری به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. این چسب دارای رنگ سفید یا زرد بوده و قیمت آن نیز نسبت به سایرچسب های صنعتی کمتر است. اما استحکام نسبتاً خوبی دارد.

چسب دوقلو

از دیگر انواع چسب توان به مدل دوقلو اشاره کرد. شما میتوانید برای مواردی که به چسبندگی و قدرت بالایی نیاز است از آن استفاده کنید. لازم است بدانید که استفاده از چسب دوقلو به مقدار زیاد اصلاً نمی تواند عملکرد درستی داشته باشد در نتیجه کار شما را خراب می کند.

انواع چسب رزین

از جمله دیگر انواع چسب های صنعتی می توان به رزین اشاره کرد که مبتنی بر پلیمر است و  می‌توان آن را به صورت مایع در حجم بسیار زیاد تهیه نمود. از این محصول در ساخت قطعات مختلفی مانند فایبرگلاس، مجسمه های تزئینی و ماکت های حرفه‌ای استفاده می شود. همچنین رزین برای قالب گیری قطعات گزینه بسیار مناسب می باشد.

چسب سنگ

این نوع چسب های بسیار مقاوم بوده و برای محیط هایی که در معرض گاز، فاضلاب و اسید قرار دارند، استفاده می شود. مقاومت این محص.ل پس از خشک شدن فوق العاده بالاست و می تواند تا دمای ۶۰ درجه سانتیگراد نیز هیچ آسیبی نبیند.از این چسب برای چسباندن سنگ های مصنوعی و طبیعی و یا سطوح سیمانی به یکدیگر استفاده می گردد.

 مواد اولیه انواع چسب

تامین مواد اولیه انواع چسب

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد، استفاده از مواد اولیه مناسب و با کیفیت باعث شده تا چسب ها بتوانند عملکرد مناسبی داشته باشند. شما باید برای تامین مواد اولیه چسب و دیگر محصولات صنعتی حتماً به شرکت های با سابقه و تجربه مراجعه کنید، تا در نهایت به عنوان تولیدکننده محصولات مناسبی را به بازار عرضه کنید. جهت خرید رزین مایع ، مواد اولیه چسب ، خرید مواد اولیه رنگ سازی و غیره می توانید با شماره های درج شده در سایت ما تماس حاصل فرمایید.