پودر اروزیل

پودر اروزیل چیست و چه کاربردی دارد؟

تمام مواد صنعتی که برای تولید محصولات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، متشکل از یکسری مواد اولیه هستند. پودر اروزیل که نام علمی آن فوم سیلیکا می‌باشد، در  واقع یکی از انواع مواد اولیه صنعتی بوده که از آن برای افزایش غلظت و همچنین ایجاد خاصیت چسبندگی و در محصولات مختلف استفاده می‌شود. این محصول کاربرد بسیار وسیعی داشته و در کارخانه همانند کارخانه رنگ‌ سازی، سرامیک‌سازی و ساخت سنگ‌های تزئینی و همچنین برای تولید مرکب از آن استفاده می‌شود.

در حال حاضر شرکت‌ های متعددی به تامین مواد اولیه از جمله اروزیل می‌پردازند. شما می‌توانید برای خرید اروزیل  دیگر مواد صنعتی به سایت ما مراجعه کرده و باکیفیت‌ترین محصولات را برای تولیداتی که دارید، خریداری کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد اروزیل کاربرد آن اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. لازم است بدانید که این ماده متشکل از قطره‌ های میکروسکوپی سیلیس آمورف بوده ذرات ثانویه ۳ شاخه‌ای و سه‌ بعدی را تشکیل می‌دهد. این ماده همچنین به‌عنوان یک سیلیس پیروژنیک نیز شناخته‌ شده است چراکه به واسطه شعله به تولید می‌رسد. در ادامه به بررسی کاربرد و قیمت پودر اروزیل می پردازیم.

فروش و قیمت پودر اروزیل در تهران

همان‌ طور که در ابتدای مطلب به این موضوع اشاره کردیم، پودر اروزیل که جزو پرکاربردترین مواد شیمیایی به حساب می‌آید، توسط شرکت‌ های متعددی به فروش می‌رسد. پیشنهاد ما به شما این است که برای تهیه این ماده حتما به مراکزی که در استان تهران واقع هستند، مراجعه کنید. چرا که معمولاً آن‌ ها به‌ صورت مستقیم به واردات مواد اولیه و می‌پردازند و شما می‌توانید بدون هیچ‌گونه واسطه‌ای و مواد اولیه صنعتی مختلفی را خریداری کنید .

درحقیقت اغلب شرکت‌ های وارد کننده در شهر تهران استقرار دارند و زمانی‌که شما در استان‌های دیگر جهت تامین اروزیل اقدام کنید، ممکن است که از چندین واسطه در این‌ میان وجود داشته باشد و شما مجبور به پرداخت هزینه‌های بالای شوید. همچنین کیفیت این پودر تنها در زمانی بالاست که شما آن را از یک شرکت معتبر خریداری کنید. مجموعه ماران تجارت دارای سالیان زیادی سابقه در حوزه واردات مونومر، تامین مواد اولیه چسب ، واردات پیگمنت و همچنین ارائه پودر اروزیل می‌پردازد و می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند تا محصولات باکیفیتی را خریداری کنید.

بررسی کاربرد اروزیل

در ابتدای مطلب به این‌ موضوع اشاره کردیم که در حال‌ حاضر پودر اروزیل در صنایع مختلفی کاربرد داشته و دارای جایگاه ویژه‌ای است. این محصول کاربردهای متعددی دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش مقاومت محصولات در برابر خوردگی
  • بالا بردن جذب محصولات
  • تقویت
  • ضد رسوب بودن
  • ضخیم کننده و مقاوم سازی محصولات در مقابل ریزش
  • مقاوم  سازی دربرابر خراشیدگی و یا ساییدگی
  • روان‌کننده و همچنین آنتی کیک

تمامی این ویژگی‌ها باعث شده تا اکثر صنایع برای تولید محصولات خود از این پودر صنعتی مهم استفاده کنند.

اهمیت خرید اروزیل

می‌توان گفت که پودر اروزیل به دلیل مساحت سطحی بسیار زیادی که دارد، می‌تواند به‌خوبی مواد جامد، مایع و گاز را به خود جذب کند. تمامی مواد ذکر شده با ایجاد یک پیوند هیدروژنی یا واکنش اسیدی می‌توانند فوم سیلیکا را به خود جذب کنند. این ماده صنعتی رسوب محصولات جامد را در سیستم‌ های مایع نظیر روکش‌ های رنگی و یا رزین را به تعویق می‌اندازد.

فوم سیلیکا از ایجاد پیوندهای پیوندپارتیکال کوچک نیز جلوگیری می‌کند. اضافه کردن این ماده در مرحله پراکندگی سبب شده تا کارایی پیگمانتاسیون  آن در پوشش‌دهی بهتر بوده و افزایش پیدا کند. این ماده به دلیل این‌ که در فرایند  تتراکلرید سیلیکون در شعله‌های اکسیژن و هیدروژن به تولید می‌رسد، دارای خاصیت‌های بسیار شگفت‌ انگیزی می‌باشد.  اروزیل  از دی‌اکسید سیلیکون آمورف ریز پراکنده تشکیل می‌شود و تمامی سطح آن نیز به واسطه گروه‌های سیلانول  که برای واکنش‌های شیمیایی موجود هستند، پوشانده خواهد شد. همچنین این پودر دارای یک ساختار متخلخل بوده که مساحت سطحی بسیار زیاد آن را نشان خواهد داد. وجود این خاصیت در اروزیل باعث شده تا این ماده بتواند به شکل یک ماده جامد پودری و همچنین به‌عنوان یک غلیظ کننده در تولید سیالات صنعتی مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

چنانچه قصد دارید جهت خرید اروزیل و سایر محصولات صنعتی اقدام کنید می توانید با کیفیت ترین محصولات را از مجموعه ما خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ماران تجارت در تماس باشید.