اهمیت پوشش پودری در صنایع

اهمیت پوشش پودری در صنایع

در چندین سال گذشته استفاده از پوشش‌های پودری به‌عنوان یکی از مراحل پایانی تولید محصولات پیشرفت چشمگیری داشته‌ است. می‌توان گفت که جایگاه پوشش پودری در صنایع بسیار ویژه است. این محصول تحول بزرگی را برای تولید محصولات مختلف ایجاد نموده است. خوشبختانه در حال‌ حاضر مواد اولیه پوشش پودری که به بازار عرضه می‌شوند، دارای سطح کیفی بسیار بالایی بوده و باعث شده تا این محصولات شیمیایی کاربرد شگفت‌انگیزی داشته باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص اهمیت پوشش پودری در صنایع توضیحات کامل و جامعی را به شما ارائه دهیم

فروشنده مواد اولیه پوشش های پودری

می‌توان گفت که این محصولات و در طیف گسترده‌ای به‌ عنوان یک پوشش مقاوم و در عین‌حال زیبا مورد استفاده قرار می‌گیرند. رنگ‌های پودری می‌توانند در نمونه‌های مختلفی از نظر کیفیت، نوع کاربرد و همچنین ویژگی‌های منحصر به‌ فردی به تولید برسند.  در صنعت به‌ منظور پوشش‌دهی و افزایش مقاومت محصولات مختلف به کار روند.

مجموعه ماران تجارت به‌ عنوان برترین شرکت واردات مواد اولیه شیمیایی به تولید کنندگان این محصولات کمک خواهد کرد، تا از باکیفیت‌ترین مواد اولیه به‌منظور تولید پوشش پودری در هر نوعی بپردازند. همچنین تولید کنندگان می‌توانند برای خرید مواد اولیه چسب ، جوهر رنگ و … نیز به این به مجموعه ما اعتماد کنند.

بررسی فرایند تولید پوشش‌ های پودری

برای  درک بهتر اهمیت پوشش پودری در صنایع بهتر است که چتوضیحات مختصری را در مورد فرآیند تولید این محصولات بیان کنیم. در تولید رنگ‌های پودری ذرات به‌ صورت آسیاب شده درمی‌آیند. این ذرات متشکل از پلیمر و رزین بوده که از راه الکترواستاتیک باردار می‌شوند و به سوی قطعه‌ فلزی اسپری خواهند شد.  این فرآیند پوشش دهی می‌تواند با استفاده از تجهیزات مختلف در اندازه‌های بزرگ و یا کوچک انجام شود. همچنین می‌توان از پوشش‌های پودری به شکل اتوماتیک یا دستی برای تولید محصولات استفاده کرد.

کاربرد اصلی پوشش های پودری در صنایع

هدف اصلی از استفاده از این محصولات شیمیایی افزایش مقاومت و همچنین زیبایی هر چه بیشتر قطعات است. می‌توان گفت که تجهیزات مربوط به این کار قسمت‌هایی را که بایستی پوشش دهی شوند، در حالت خنثی نگه می‌دارد. به صورتی که ذرات باردار شده به طرف آن‌ها اسپری شده و کاملاً می‌چسبند.

سپس در کوره قرار گرفته و ذوب می‌شوند. در نهایت سطح قطعات دارای یک پوشش بسیار صاف و درخشنده با دوام بالا خواهد بود. می‌توان گفت که استفاده از رنگ‌های پودری برای صنایع می‌تواند از نظر اقتصادی نیز تا حد بسیار زیادی مقرون‌ به‌ صرفه باشد. بنابراین این محصول جایگاه ویژه‌ای را در اکثر صنایع به دست آورده‌ است.

بررسی اهمیت پوشش پودری در صنایع

با وجود این‌که پوشش‌های پودری در طیف گسترده‌ای از صنایع قرار مورد استفاده می‌گیرند، اما ما در این بخش از مطلب رایج‌ترین آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. از جمله صنایعی که با این محصولات کاملاً مرتبط هستند می‌توان موارد زیر اشاره کرد:

  • پروژه‌های ساخت‌ و ساز و معماری
  • کابینت‌سازی
  • تولید قفسه‌ها
  • ساخت قطعات آلومینیومی
  • ساخت قالب‌های در و پنجره آلومینیومی
  • استفاده برای ساخت شیروانی‌های فلزی
  • تیرک
  • پارکینگ
  • ریل‌های محافظ
  • ساخت تجهیزات کشاورزی و لوازم باغبانی
  • ساخت تابلوهای برقی در خودروسازی
  • صنعت لوازم‌خانگی

ویژگی‌های اصلی این محصول که باعث شده تا اهمیت پوشش‌های پودری در صنایع و زیاد شود این است که در مقابل آب و رطوبت و همچنین نوسانات دمایی، کاملاً مقاوم بوده و از قطعات محافظت می‌کند.

اهمیت پوشش پودری

مقایسه رنگ‌های مایع با پوشش‌ پودری

با وجود این‌ که تا به امروزه اهمیت پوشش پودری در صنایع  بسیار زیاد بوده و توانسته از قطعات مختلف محافظت نماید، اما از رنگ‌های مایع نیز هنوز روی کار هستند و به شکل گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. زمانی‌که رنگ‌های مایع را با رنگ‌های پودری مقایسه می‌کنیم، در وهله اول بایستی بگوییم که استفاده از مدل‌های پودری نسب مدل‌های مایع از نظر اقتصادی بسیار مقرون‌ به‌ صرفه است. همچنین رنگ‌های مایع زمانی‌ که روی سطوح قرار می‌گیرند، جاری‌ شده و به حلال نیاز دارند؛ تا بتوان آن‌ ها را به‌خوبی کنترل کرد.

مزیت استفاده از رنگ پودری

این در حالی است که پوشش‌های پودری کاملاً خشک بوده و دارای چنین مشکلی نیستند. ازجمله مزایای استفاده از این محصولات می‌توان به صرفه‌جویی در نیروی انسانی، راندمان بهتر، صرفه‌ جویی در انرژی، عدم آسیب به محیط‌ زیست و همچنین افزایش ایمنی کار اشاره کرد.

از جمله دیگر مهم‌ترین مزایای پوشش پودری می‌توان به عدم فضای خاص اشاره کرد. به دلیل این‌که در دمای اتاق  پودر متشکل از هیچ تلفیق و ترکیب فراری نیست، هوایی که وجود دارد می‌تواند و باعث بازخور دستگاه شود. درنتیجه از این طریق نیز بسیار اقتصادی و مقرون‌ به‌ صرفه است. به‌ همین خاطر می‌توان نتیجه گرفت که استفاده از رنگ‌های مایع دارایی دارای مزایای کمتری نسبت‌ به استفاده از پوشش‌های پودری است.