چسب حرارتی

 روش‌های جدید برای بهبود خواص چسب‌های حرارتی

چسب‌های حرارتی از جمله پرکاربردترین چسب‌های موجود در جهان هستند که بر پایه آب بوده و می‌توان از آنها در آب و هوای مرطوب یا بیشتر نقاط منزل استفاده کرد. امروزه در بیشتر صنایع و یا مشاغل، می‌توان با اطمینان فراوان از چسب‌های حرارتی استفاده کرد.

به دلیل حساسیت بالا و کاربردهای فراوان، بسیاری از افراد به دنبال یافتن روش‌های جدید برای بهبود خواص چسب‌های حرارتی هستند به طوری که این چسب‌ها عمر بیشتری داشته باشند و بتوانند به آسانی مورد استفاده قرار بگیرند. در ادامه به توضیح بیشتر در مورد این نوع چسب ها پرداخته و راه‌های بهبود خواص این چسب‌ها را ذکر می‌کنیم.

چسب حرارتی چیست؟

چسب‌های حرارتی از جنس ترموپلاستیک هستند که در زمان دیدن گرما ذوب شده و برای سطوح مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، معمولا این نوع چسب به سرعت سرد می‌شود و به دلیل کیفیت بالا، امروز برای تجهیزات مختلف مانند اتصال کاغذ و مقوا، مبلمان چوبی، چسباندن پارچه و صحافی کتاب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چسب‌های حرارتی دارای انواع مختلفی هستند به طوری که بعضی از آنها فقط برای مصارف سبک و خانگی مناسب بوده و برخی دیگر می‌توانند برای مصارف سنگین و صنعتی مورد استفاده قرار بگیرند، این چسب‌ها حتی می‌توانند در برابر حرارت و مواد شیمیایی نیز ماندگاری بالایی از خود نشان دهند.

این چسب ها برخلاف چسب‌های تیوپی معمولی به سرعت خشک می‌شوند و به همین دلیل نقش مهمی در صرفه جویی در وقت و زمان شما دارند، قیمت کم، نداشتن خطر، ضایعات بسیار کم از مهمترین مزایای انواع چسب حرارتی به حساب می‌آیند.

چگونگی بهبود خواص چسب‌های حرارتی

به منظور بهبود خواص چسب حرارتی و افزایش کیفیت آنها، شما باید در ابتدا با این نوع چسب آشنا شده و سپس از آنها استفاده کنید، همانطور که گفته شد این چسب‌ها دارای تنوع بالایی هستند و شما باید قبل از خرید، انواع آنها و کاربرد هر کدام را شناخته تا بتوانید بر اساس نوع نیاز، بهترین نوع چسب حرارتی را خریداری کنید.

برای مثال چسب‌های ساده و خانگی برای استفاده صنعتی مناسب نیستند و علاوه بر نداشتن کاربرد می‌توانند باعث ایجاد خسارات مالی شوند، برای بهبود کارکرد این چسب‌ها بهتر است آن را به صورت مساوی روی قسمت‌های مورد نظر پهن کرده و از استفاده بیش از اندازه چسب حرارتی خودداری کنید، علاوه بر این، پهن کردن چسب سبب خشک شدن سریع تر آن می‌شود و می‌تواند خاصیت آن را بهبود بخشد

همچنین، قبل از خرید چسب حرارتی به برند تولید کننده و کیفیت تولید چسب توجه کرده تا بتوانید بهترین نوع آن را بر اساس خواص و کیفیتی که دارد تهیه کنید.

چگونه از کاهش کیفیت چسب حرارتی جلوگیری کنیم؟

در برخی مواقع چسب حرارتی به درستی نمی‌چسبد و استفاده از آن به دلیل نداشتن کیفیت مطلوب، باعث آسیب و خسارات مختلف می‌شود، به دلیل اینکه امروزه افراد مختلف برای شغل و صنعت خود به دنبال پیدا کردن روش‌های جدید برای بهبود خواص چسب‌های حرارتی هستند، در نتیجه برای آنها اطلاع از علت کاهش کیفیت چسب حرارتی اهمیت دارد.

بهتر است بدانید چسب حرارتی روی سطوح خیس، چرب و مرطوب نمی‌چسبد و در صورت استفاده ممکن است جدا شود، سطوحی که ناصاف یا متخلخل هستند نیز برای استفاده چسب صنعتی مناسب نیستند، قبل از استفاده از این چسب بهتر است گرد و غبار، خاک اره و مواد شیمیایی را از روی سطوح پاک کنید زیرا این چسب‌ها فقط برای سطوح تمیز مناسب هستند.

روی سطوحی که دمای بسیار بالا یا کمی دارند نیز نمی‌توان از این نوع چسب استفاده کرد.

خرید چسب حرارتی از یک فروشنده معتبر و بااصالت

شاید تاکنون به این موضوع دقت نکرده باشید ولی در کنار اهمیت بالای چگونگی بهبود خواص چسب حرارتی، خرید این محصول از یک شرکت بااصالت نیز اهمیت فراوانی دارد، امروزه بیشتر چسب‌های حرارتی استفاده شده به صورت وارداتی بوده و نیاز است تا مرغوب ترین و بهترین نوع آن را خریداری کنید.

آگاهی از روش‌های جدید برای بهبود خواص چسب‌های حرارتی کافی نیست و شما باید این چسب‌ها را از یک برند معتبر تهیه نمایید، در حال حاضر شرکت ماران تجارت وارد کننده انواع محصولات صنعتی از جمله چسب‌های حرارتی درجه یک است و شما می‌توانید آنها را برای کار یا فعالیت خود با اطمینان فراوان تهیه کنید.