واردات پیگمنت

واردات پیگمنت و کاربردی آن در صنایع

واردات پیگمنت : پیگمنت یکی از مواد اولیه بسیار ضروری و مهم در صنایع مختلف است. نام دیگر این محصول رنگ‌ دانه بوده و می‌تواند به‌ صورت پودری، سفید و یا رنگی مورد استفاده قرار بگیرد. لازم است بدانید که در اکثر اوقات از رنگ‌دانه برای محصولات روغنی و یا نامحلول استفاده می‌ شود. در حال حاضر پیگمنت ها برای تولید محصولات صنایع متعدد رنگ‌ ها، جوهر، روکش‌ های مختلف، پوشش‌ های پودری و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رنگدانه ماده‌ای است که به دلیل عبور از طول موج نوری می‌تواند رنگ‌های خاصی را به خود بگیرد. این در حالی است که در طبیعت چنین موادی وجود ندارد که دارای این قابلیت منحصر به‌ فرد باشد. به‌طورکلی رنگدانه‌ها دارای کاربر عملی هستند و در دمای عادی پایدار بوده و قدرت رنگ‌ پذیری بالایی دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد کاربرد پیگمنت در صنایع توضیحات کامل و جامع را به شما ارائه دهیم.

استفاده از پیگمنت در زمان‌ های قدیم

اولین رنگ‌ دانه از منبع طبیعی همانند زغال پودر شده بدست آمد. در زمان‌ های قدیم در دوره غارنشینی نقاشی‌ها با استفاده از این نوع رنگ‌ دانه انجام می‌شد. اما در سال 2000 میلادی رنگدانه‌ های مصنوعی عرضه شدند و اولین مدل‌ های آن‌ها به شکل سفیداب و سرب بود که با مخلوط کردن با سرکه ترکیبی به دست می‌ آید که از آن استفاده می‌کردند. بنابراین می‌ توان نتیجه گرفت که پیگمنت ها از زمان‌های بسیار گذشته تا به امروز اعمال استفاده بشر قرار گرفته‌ اند و روز به‌ روز نیز فروش آن‌ها رو به‌ افزایش است.

ویژگی‌های رنگ‌ دانه خوب در صنایع

به‌ طور کلی رنگدانه‌ ها از ویژگی‌های منحصر به‌ فردی برخوردار هستند. به‌ همین خاطر نیز به شکل گسترده‌ای در صنایع و مورد استفاده قرار می‌ گیرند. در رنگ‌ها و جوهرهای مورد استفاده ما رنگ‌دانه به‌صورت پودری استفاده می‌ شود تا بتوان خاصیت رنگ دهی این محصولات را افزایش داد. ماران تجارت اشن وارد کننده انواع پیگمنت به داخل کشور می باشد.

پیگمنت ها در محیط‌ های تولید پلاستیک آسیاب می‌ شوند و به‌ عنوان یک افزودنی بسیار مهم جهت تولید قطعات پلاستیکی به کار می‌ روند. از جمله ویژگی‌های رنگ‌دانه خوب می‌توان به موارد زیر اشاره کند:

  • قدرت پوشش‌ دهی
  • بالا مقاومت شیمیایی خوب
  • پراکندگی بالا
  • پایداری
  • خنثی بودن از لحاظ شیمیایی
  • مقاومت در برابر نور، رطوبت و سایش
  • درخشندگی بالا

چنانچه شما به‌ دنبال خرید پیگمنت با کیفیت عالی هستید، مجموعه ماران تجارت می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. ماران تجارت دارای سابقه زیادی در حوزه واردات پیگمنت بوده و می‌تواند بهترین مواد اولیه صنعتی را به شما ارائه دهد.

واردات انواع پیگمنت

به‌ طور کلی پیگمنت موجود در جهان در ۲ نوع معدنی و آلی وجود دارند. دسته اول به‌صورت طبیعی وجود داشته و ساختار شیمیایی آن‌ها نیز نسبتاً ساده است. به‌ طور معمول رنگدانه‌ هایی که به مواد معدنی و فلزی رنگ می‌دهند، رنگ‌دانه معدنی گفته می‌شود. این محصول  به واسطه یک فرایند بسیار ساده که متشکل از شستشو خشک کردن پوچ کردن و ترکیب آن در فرمولاسیون به تولید می‌رسند پیوندهای آلی به موادی گفته می‌شود که در آزمایشگاه و تولید رسیده و کنترل بیشتری روی نحوه تولید آن وجود دارد به‌همین خاطر میزان سمی بودن آن‌ها کمتر است و خطری برای محیط‌ زیست نیز نخواهد داشت.

این مواد آلی به شکل گسترده‌ای در صنایع مختلف همچون صنایع رنگ پلاستیک جوهر مرکب چاپ و غیره به کار می‌رود و شرکت مارال تجارت نیز به‌عنوان واردکننده مواد اولیه رنگ و همچنین ارائه پیریم از سالیان زیادی است که به خریدوفروش پیگمان های آلی می‌پردازد.

 کاربرد پیگمنت

کاربرد پیگمنت آلی یا معدنی

در واقع شما برای استفاده از پیگمنت در هر نوع پروژه‌ای باید در ابتدا آلی و یا معدنی بودن آن را مشخص کنید. زیرا هر یک از آن‌ها دارای خاصیت منحصر به‌ فرد خود هستند. به‌طور مثال برای تولید رنگ و جوهر بهتر است بهتر است که از رنگدانه‌ های آلی استفاده شود؛ چرا که دارای واکنش شیمیایی بهتری هستند.

اگر بخواهیم در این خصوص مثال دیگری بزنیم بایستی بگوییم که اگر پروژه شما به رنگ‌های روشن نیاز داشته باشد و بخواهد در محیط‌های بیرون قرار بگیرد، رنگدانه‌های معدنی گزینه مناسب‌تری هستند. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مواد اولیه رنگ، جوهر، مرکب چاپ و… با کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید. ماران تجارت می‌تواند علاوه‌بر تامین پیگمنت برای صنایع مختلف خدمات خرید مواد اولیه مرکب، مواد اولیه رنگ‌ سازی ، جوهر و غیره را نیز به شما ارائه دهد.